Programarea online, serviciu electronic la dispoziția contribuabililor ialomițeni

Sigla ANAF

Administrația Județeana a Finanțelor Publice Ialomița reamintește contribuabililor faptul că Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat serviciul electronic „Programarea online”, care dă posibilitatea contribuabililor de a se programa pentru întâlnirea cu un inspector ANAF în vederea soluționării unei problematici fiscale, dar și pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual.

Serviciul de programări online este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii on-line, poziția 3 – Programări online sau se accesează direct următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/programari_online/. Menționăm că acest serviciul este disponibil și în Spațiul Privat Virtual.

Serviciul de programare online este pus la dispoziția contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluționare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.

Contribuabilii persoane fizice care doresc sa se înregistreze în Spațiul Privat Virtual fără a se deplasa la sediul organului fiscal au posibilitatea de a se programa online pentru efectuarea identificării de la distanță de către organul fiscal prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online). În acest scop, în aplicația             „Programări online”, după bifarea tipului de persoană și completarea rubricilor cu datele de identificare și organul fiscal la se dorește programarea, se va alege serviciul: Identificarea vizuală online(sistem video).

Programarea online pentru identificarea vizuală online (sistem video) trebuie efectuată în termen de zece zile de la înregistrarea în Spațiul Privat Virtual. Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se efectuează prin completarea și transmiterea cererii de înregistrare în Spațiu Privat Virtual, disponibilă la următorul link: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp. În cererea de înregistrare în SPV, contribuabilul își exercită opțiunea privind aprobarea prin identificare vizuală online (în câmpul ”Tipul de aprobare”).

În cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de poștă electronică completată în formularul de înregistrare, care cuprinde:

  1. instrucțiuni de desfășurare a identificării vizuale online ce se va derula;
  2. comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data și ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare;
  3. comunicarea faptului că neprezentarea la ora și data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
  4. reguli de conduită.

În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația ILnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe ILnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*