Peste 8 milioane lei sume stabilite suplimentar, în urma inspecțiilor și a verificărilor efectuate în luna martie

AJFP Ialomița.

Inspectorii cu atribuțiuni de control din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Ialomița au efectuat, în luna martie 2025, controale la contribuabili persoane fizice și juridice, înregistrând următoarele rezultate:
– 18 inspecții fiscale efectuate (finalizate) – din care: 8 la contribuabili persoane juridice și 10 la contribuabili persoane fizice;
– 6 controale (controale inopinate) – din care: 4 la contribuabili persoane juridice și 2 la contribuabili persoane fizice;
– 15 verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice;
– 7,42 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma inspecțiilor fiscale –  din care: 6,02 milioane lei la contribuabili persoane juridice și 1,4 milioane lei  la contribuabili persoane fizice
– 0,86 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma verificărilor documentare la contribuabili persoane juridice;
–   a fost aplicata 1 amenda contravenționale în suma de 3 mii lei;
–    au fost întocmite 2  sesizări penala cu o valoare a prejudiciului în suma de 106,19 mii lei;
–  a fost emisa  2 notificări de conformare cu un risc estimat în suma de 97,82 mii lei.
Din punct de vedere al ponderii impozitelor în totalul obligațiilor suplimentare stabilite, sumele din TVA  dețin o pondere de 29,26 %, impozitul pe profit deține o pondere de 60,78%,impozitul pe venit deține o pondere de 7,45%, iar alte impozite și taxe (impozit dividende, impozit venit din alte surse, impozit microintreprindere ) dețin o pondere de 2,51%.
Principalele acțiuni în care au fost implicate structurile de inspecție fiscală în luna martie 2025 sunt:
– controale inopinate pentru creșterea gradului de conformare voluntară la declarare și plată a obligațiilor fiscale de către contribuabili;
– inspecții fiscale la societăți în insolventa care prezintă risc fiscal ridicat; pentru verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, a corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili;
– verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impozitare și a situațiilor de fapt aferente;
–  inspecții fiscale efectuate în vederea soluționării în termen a deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare primite pentru control anticipat;
– verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice și persoane fizice pentru stabilirea corecta a situației fiscale a contribuabilului conform OPANAF nr.3632/2020.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația ILnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe ILnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*