Consiliul Județean Ialomița a făcut recepția lucrărilor aferente proiectului privind modernizarea primului tronson din DJ 201

DJ 201, cel mai lung drum din județul Ialomița. FOTO CJ Ialomița

Consiliul Județean Ialomița a făcut joi, 25 august, recepția lucrărilor aferente proiectului „Modernizare drum județean DJ 201: Tronson 1 – DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu , km 0+000-km 35+400″, Sectoarele 1 și 2.

Astfel, potrivit CJ Ialomița, a fost vorba despre:

  1. „Modernizare drum județean DJ 201: tronson DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu, km 0+000 – km 35+400, Sector 1 km 0+000-km 20+000″;
  2. „Modernizare drum județean DJ 201: tronson DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu, km 0+000 – km 35+400, Sector 2 km 20+000 – km 35+400″.

DJ 201 este cel mai lung drum din județul Ialomița, având o lungime de 98 de kilometri și făcând legătura între nouăsprezece localități, respectiv: Coșereni – Borănești – Bărcănești – Condeești – Axintele – Orezu – Piersica – Bordușelu – Marsilieni – Albești – Buești – Ivănești – Ion Ghica – Ciulnița – Cosâmbești – Gimbășani – Mărculești – Sudiți – Țăndărei.

În martie 2021, Consiliul Județean Ialomița semna contractul de execuție lucrări pentru obiectivul de investiții: „Modernizare drum județean DJ 201: tronson I DN 2 Coșereni- Axintele-Orezu , km 0+000-km 35+400”. În urma licitației publice, contractul, în valoare de 34.708.108,11 lei (fără TVA), a fost atribuit firmei SC Oyl Company Holding AG SRL.

Amplasamentul tronsonului de drum județean DJ 201, cuprins între km 0+000 – 35+400, este situat în județul Ialomița. Traseul parcurge teritoriul administrativ al județului Ialomița din vest către est și are ca punct de plecare intersecția cu DN2, în comuna Coșereni, la km 0+000. Drumul traversează comunele Borănești, Bărcănești, Axintele, iar punctul final este km 35+400, pe teritoriul administrativ al comunei Ciochina.

Lucrările realizate au vizat:

  • modernizarea părții carosabile;
  • trotuare cu o lungime totală de 14.300 m;
  • 258 podețe;
  • 19 stații de autobuz;
  • 873 accese la proprietăți;
  • amenajarea drumurilor laterale neclasificate, cu care se intersectează sectoarele de drum județean, pe o lungime variabilă, până la limita cadastrală;
  • 71.919 m.l. șanțuri de pământ;
  • ziduri de sprijin din beton armat, pentru asigurarea stabilității talazului existent.

Cei 35,400 km vor contribui semnificativ la:

  • sporirea capacității portante a drumurilor;
  • creșterea mobilității locuitorilor din zonă;
  • creșterea vitezei medii de deplasare și, implicit, reducerea timpului de deplasare pe tronsonul de drum modernizat;
  • reducerea costului de întreținere pentru mijloacele de transport;
  • reducerea riscului de producere a accidentelor;
  • reducerea consumului de combustibil.

Proiectul a fost finanțat din Programul Național de Dezvoltare Locală și bugetul județului Ialomița și a fost realizat în 18 luni.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația ILnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe ILnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*